Functies

De functies zijn vaak richtlijnen om te zorgen dat iedereen echt een taak heeft. Uit ervaring help je elkaar even of spring je bij als iemand het druk heeft of het gewoon gezellig vindt om samen bezig te gaan. Kortom, de functies zijn goed en handig om te verdelen maar gelden vooral als richtlijn.

Voorzitter: Als voorzitter heb je als taak om het kernteam te leiden. Je zorgt ervoor dat alles goed op schema loopt en in de juiste banen wordt geleid. Denk hierbij aan vergaderingen plannen, agenda’s maken en vergaderingen leiden. Je houdt overzicht op de taken en projecten en ondersteunt de andere leden bij hun functies.  

Secretaris: Als Secretaris ben je verantwoordelijk voor de administratie. Tijdens de vergaderingen ga je notuleren en je houdt de inkomende en uitgaande mails bij. 

Penningmeester: Als penningmeester ben je verantwoordelijk voor alle financiën rondom Outreach. Aan het begin van het jaar stel je een begroting op en presenteer je deze aan het bestuur van OSCG. Daarnaast houd je natuurlijk bij welke inkomsten er binnenkomen en welke uitgaven er gedaan worden.  

Acquisitie: Outreach organiseren is niet gratis en als acquisitie ben je bezig om Outreach-avond te financieren: Je bent druk bezig om donaties en giften binnen te halen om Outreach zo geslaagd mogelijk te krijgen. Je onderhoudt contact met voorgaande sponsors en probeert deze lijst uit te breiden.  

PR: Als PR verzorg je de promotie van Outreach. Je zorgt ervoor dat in aanloop naar Outreach studenten en andere partijen (weer) bekend worden met Outreach. Hiervoor onderhoud je de website en de Instagram. Daarnaast ga je langs alle O.C.S.G. verenigingen om Outreach te promoten bij studenten.  

Dienst: De avond van Outreach is er een dienst voor alle mensen die betrokken zijn bij de projecten. Als verantwoordelijke voor de dienst zorg je ervoor dat de locatie, band, spreker en aankleding helemaal on point zijn. Je hebt dus contact met verschillende groepen en dat zorgt voor een hoop afwisseling. Het kan soms chaotisch zijn, maar met een strakke planning en draaiboek komt het helemaal goed.

Inkopen: Voor de Outreach-avond moeten er natuurlijk inkopen gedaan worden. Als inkoper heb je als taak om overzicht te houden op wat er ingeslagen moet worden per project en zorg je er natuurlijk voor dat deze spullen geregeld worden voor de avond. Daarnaast zorg je dat er een maaltijd klaarstaat voor aanvang van de dienst. 

Share and Enjoy !

0Shares
0 0