Elk kernteam bestaat uit de volgende functies:
Voorzitter
Als voorzitter heb je als taak om het kernteam te leiden. Je zorgt ervoor dat alles goed op schema loopt. Denk hierbij aan vergaderingen plannen, agenda’s maken en vergaderingen leiden. Je houdt overzicht op de taken en projecten en ondersteunt de andere leden bij hun functie.
Secretaris
Als Secretaris ben je verantwoordelijk voor de administratie. Tijdens de vergaderingen ga je notuleren en je houd de inkomende en uitgaande mails bij.
Penningmeester
Als penningmeester ben je verantwoordelijk voor alle financiën rondom Outreach. Aan het begin van het jaar stel je een begroting op en presenteer je deze aan het bestuur van OSCG. Daarnaast houd je natuurlijk bij welke inkomsten er binnenkomen en welke uitgaven er gedaan worden.
Acquisitie
Als acquisitie ben je bezig om Outreach-avond te financieren. Je bent druk bezig om donaties en giften binnen te halen om outreach zo geslaagd mogelijk te krijgen.
PR
Als PR verzorg je de promotie van Outreach. Je zorgt ervoor dat in aanloop naar Outreach studenten en andere partijen (weer) bekend worden met Outreach. Hiervoor onderhoudt je de website en de sociale media kanalen (Facebook en Instagram). Daarnaast ga je langs alle O.C.S.G. verenigingen om Outreach te promoten bij studenten.
Dienst
De Outreach-avond wordt elk jaar geopend met een dienst. Aan jou de taak om deze voor te bereiden. Je zorgt voor een locatie en invulling van de dienst. Hiervoor ga je opzoek naar een spreker en een band voor het muzikale gedeelte.
Inkopen
Voor de Outreach-avond moeten er natuurlijk inkopen gedaan worden. Als inkoper heb je als taak om overzicht te houden op wat er ingeslagen moet worden per project en zorg je er natuurlijk voor dat deze spullen geregeld worden voor de avond. Daarnaast zorg je dat er een maaltijd klaarstaat voor aanvang van de dienst.